نوشته شده توسط : Aryan

  پرل دانیو آسمانی

    7

دانیو آسمانی ماهی صلحجو میباشد و زیستگاه آن در برمه و میانمار و حداکثر اندازه ی آن ۳ سانتی متر می باشد و دمای ۲۶ تا ۲۲ درجه سانتی گراد برای این ماهی مناسب میباشد

دانیو ابر سفید کوهستانی (White Cloud Mountain Minnow)

4

ماهی دانیو ابر سفید کوهستانی بومی کشور چین است. نگهداری این ماهی آسان است و بهتر است که آن را با سایر ماهیان آرام و هم اندازه نگهداری نمود. در صورتی که این ماهی در آکواریومی با ۸ یا تعداد بیشتر از هم نوعان خود نگهداری شود، فعال تر خواهد بود و رنگ براق تری خواهد داشت. دمای ۱۷٫۵ تا ۲۲ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.
این ماهی در آب نسبتا” سرد و در میان گیاهان تخمریزی می نماید. لاروها پس از ۳۶ ساعت از تخم خارج می شوند. پس از جذب کیسه ی غذایی لازم است که لاروها را با غذاهای ریز زنده تغذیه نمود.
ماهی دانیو انواع غذاهای خشک را قبول می کند. لذا می توان این ماهی را با غذاهایی همچون کرم خونی خشک و غذاهای خشک گیاهی تغذیه نمود.
دانیو با ماهی هایی همچون بارب، گورامی، تترا، آنجل، دیسکس، گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، رازبورا و انواع لوچ سازگاری دارد.

دانیو آبی (Blue Danio)

3

ماهی دانیو آبی ماهی ای ظریف، فعال و صلح جو است. این ماهی گزینه ی بسیار مناسبی برای آکواریوم های اجتماعی به حساب می آید.
زیستگاه طبیعی این ماهی رودخانه ها و آبگیرهای هند است. دانیو به آکواریومی با گیاهان فراوان و فضاهای بسیار برای شنا نیاز دارد. بهتر است که این ماهی را با سایر هم نوعان و سایر ماهی های آرام هم اندازه نگهداری نمود. دمای ۲۲٫۵ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷ برای ماهی دانیو مناسب است.
ماهی دانیو در آب های کم عمق و در انتهای آکواریوم تخمریزی می نماید. لاروها پس از تقریبا” ۳۶ ساعت از تخم خارج می شوند. در این زمان باید آن ها را با تکه های کوچک غذاهای زنده تغذیه نمود. نور خورشید تحریک کننده ی ماهی برای تخمریزی است.
ماهی دانیو انواع غذاهای خشک را قبول می کند. لذا می توان این ماهی را با غذاهایی همچون کرم خونی خشک و غذاهای خشک گیاهی تغذیه نمود.
دانیو با ماهی هایی همچون بارب، گورامی، تترا، آنجل، دیسکس، گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، رازبورا و انواع لوچ سازگاری دارد.

دانیو خالدار (Brachydanio nigrofasciatus)

1

اندازه ی این ماهی که بومی برمه است تا ۴ سانتی متر می رسد.این ماهی دارای یک جفت سبیلک حسی است.شکم آن نارنجی تا زرد متمایل به سفید است و خال های آبی رنگ کوچکی بر روی باله ی مخرجی آن وجود دارد.قدرت تولید مثلی این ماهی زیاد نیست و تا ۷۰بچه در هر بار تخمریزی تولید می کند.حرارت لازم برای تخمریزی آن ۲۶ درجه ی سانتی گراد است.
پس از این که بچه ماهی ها به حدی رسیدند که بتوانند با غذای مصنوعی تغذیه شوند،باید از نظر قد و سلامت بدن،آن ها را رقم بندی نمود.
این ماهی ها در سن یک سالگی بالغ می شوند و ماهی های دو ساله پیر به حساب می آیند.

 



:: موضوعات مرتبط: دانیو , ,
:: برچسب‌ها: ماهی , آکواریوم , آموزش , نگهداری , ماهی آب شیرین , دانیو , ماهی دانیو ,
:: بازدید از این مطلب : 1175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد