نوشته شده توسط : Aryan

آرچر(ماهی تیرانداز)
خانواده: Toxotidae

1
زیستگاه: آسیا
رژیم غذایی: همه چیز خوار
فرم رنگ: سیاه و سفید، زرد
حرارت مطلوب: ۲۰-۲۷
PH آب: ۷٫۰-۸٫۰
اخلاق: صلح آمیز
سطح مراقبط: متوسط
حداقل حجم تانک: ۱۲۵ گالن

2
ماهی آرچر یا آرچر فیش، ماهی است که برای اولین بار در آسیا کشف و پرورش یافت. این ماهی دارای چشم های بزرگ و شفاف است و در در رنگ های مشکی و زرد دیده میشود. آرچر فیش دارای خطوط موازی مشکی زیبایی است و بدن مثلثی شکل زیبایی که دارد نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.

7

این ماهی در نهر ها و رودخانه های مختلف آسیا دیده شده است. این ماهی شگفت انگیز توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است، زیرا غذای این ماهی همانند آروانا بیرون از آب تهیه میشود و برای بدست آوردن غذای خود که شامل حشراتی مثل سوسک و پروانه میباشد به بیرون از آب میپرد. در برخی از نقاط جهان گزارش شده است که این ماهی میتواند حتی تا ۱٫۵ متر از سطح آب بپرد، پس توصیه میشود که از آکواریم هایی استفاده کنید که ارتفاع آنها زیاد باشد و یا از سر پوش مناسب برای آکواریم استفاده کنید که به بیرون از آب نپرد و ماهی صدمه نبیند.

3

این ماهی به وسیله ی دهان خود به حشرات بیرون از آب، آب میپاشد تا به درون آب بیفتاد و خورده شود، اما اگر به درون آب نیفتاد ماهی به بیرون از آب میپرد و با دهان خود طعمه را میگیرد. آرچر فیش از خانواده ماهیان Toxotidae میباشد که شباهت بسیاری به ماهیان بلند قد همانند آروانا دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: آرچر , ,
:: برچسب‌ها: ماهی , آکواریوم , ماهی آرچر , آموزش , نگهداری , ماهی آب شیرین , آرچر ,
:: بازدید از این مطلب : 1107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد